Ratkaisut

Analytiikkaa hyödynnetään monipuolisesti ja laaja-alaisesti erilaisissa käyttökohteissa, oli kyse sitten menneiden tapahtumien raportoinnista tai tulevaisuuden ennakoinnista. Keskeistä on "actionable insight" eli lisääntyneen tiedon tulee johtaa parempiin päätöksiin ja toimenpiteisiin, joilla on muutosvoimaa.

Johdon dashboardit

Ensimmäisiä askelia analytiikan hyödyntämisessä ovat usein johdon dashboardit, oleellisimman liiketoimintatiedon yhteen paikkaan keräävät näkymät. Johdon dashboardit ovat tehokas tapa muodostaa yhtenäinen kuva liiketoiminnan tärkeimmistä mittareista ja trendeistä: ne vastaavat etukäteen määriteltyihin ja sovittuihin kysymyksiin. Tehokkailla ja houkuttelevilla johdon dashboardeilla voidaan korvata nippu Exceleitä, PDF-raportteja tai käsin väännettyjä PowerPointeja. Ne ovat aina ajan tasalla automaattisen tiedon tuoreutuksen ansiosta -- ei enää raporttien manuaalista koostamista yön pikkutunneilla!

Ota yhteyttä

Talouden analytiikka

Talouden analytiikassa on keskeistä raportointiprosessin automatisointi, josta on virheiden minimoinnin ja ajansäästön vuoksi merkittävä hyöty. Manuaalisen raportoinnin vähentyessä esimerkiksi controllerille jää enemmän aikaa tiedon varsinaiseen analysointiin. Toinen keskeinen hyöty tulee oikean ja ajantasaisen talousdatan saatavuudesta päätöksentekijöille ymmärrettävässä ja houkuttelevassa muodossa: lopputuloksena on parempaa ymmärrystä, luovempia johtopäätöksiä ja nopeampaa toimintaa.

Lue lisää

Myynnin analytiikka

Missä ovat kannattavimmat asiakkaamme? Miten eri asiakassegmentit ovat käyttäytyneet? Mitkä tuotteet ovat myyneet eniten? Kuinka olemme onnistuneet tuote- tai palveluportfoliomme uudistamisessa? Hyviä kysymyksiä, jotka valitettavan usein jäävät vaille vastausta. Myynnin merkitys yrityksen menestykseen eli kassavirtaan, kannattavuuteen, kasvuun ja jopa asiakaspysyvyyteen on kriittinen. Kaikki tarvittava data on yleensä jo olemassa CRM- ja ERP-järjestelmissä - se vain odottaa hyödyntämistä!

Lue lisää

Markkinoinnin analytiikka

Markkinoinnin analytiikka on paljon enemmän kuin web-analytiikkaa ja Google Analyticsiä. Se on parhaimmillaan kokonaisvaltainen kuva yrityksen eri markkinointikanavien ja -toimien vaikuttavuudesta ja kattavuudesta, yhdistäen irralliset järjestelmät toisiinsa: CRM:n, uutiskirjeet, sosiaalisen median kanavat (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram…), hakusanamainonnan -- ja tietenkin sen web-sivuston kävijä- ja käyttömäärät, käyttöprofiilit, suosituimmat sisällöt jne.

Ota yhteyttä

HR-analytiikka

Kehittyneellä HR-analytiikalla voidaan tukea liiketoimintaa palkkaamalla, palkitsemalla ja pitämällä kyvykkäät osaajat talossa. Ymmärrät poissaoloja, lomia, terveydenhuoltoa ja työntekijöiden hyvinvoinnin kannalta keskeisiä mittareita. Ota yhteyttä, mietitään yhdessä teille sopiva HR-analytiikan ratkaisu!

Ota yhteyttä

Edistynyt analytiikka ja data science

Edistynyt analytiikka on muodostunut monessa liiketoiminnassa keskeiseksi kilpailutekijäksi. Edistyneen analytiikan tuottama uusi informaatio auttaa organisaatioita ennakoimaan tulevaa ja optimoimaan omaa liiketoimintaansa. Nykyaikaisten ratkaisujen avulla edistynyt analytiikka voidaan ottaa helposti ja nopeasti käyttöön.

Lue lisää

IOT ja Big Data

Internet of Things, suomeksi esineiden internet tai teollinen internet ja big data ovat kaksi eri ilmiötä, mutta usein käytännössä esiintyvät yhdessä. Erilaisten koneiden, mittalaitteiden ja anturien keräämä data on arvokasta vain fiksusti hyödynnettynä: dataa voidaan käyttää jo tapahtuneen ymmärtämiseen, tulevaisuuden tapahtumien ennakointiin tai tehdä datasta liiketoimintaa.

Lue lisää

Analytiikka osana sovellusta tai portaalia (embedded)

Tiesitkö, että voit sulauttaa Tableaun kehittyneet ominaisuudet ja visuaalisen analytiikan parhaat käytännöt osaksi omaa sovellustasi tai portaaliasi? Esimerkkejä tälläisistä ovat selainkäyttöiset ohjelmistot ja palvelut sekä asiakkaille tai yhteistyökumppaneille suunnatut portaalit. Edistyksellinen valmistuote, jonka kehitykseen on käytetty satoja miljoonia euroja, on nopeampi ja usein kokonaisedullisempi ottaa käyttöön ja viedä tuotantoon kuin asiakkaiden alati kasvaviin vaatimuksiin vastaavien ominaisuuksien itse kehittäminen. Ota yhteyttä ja kysy esimerkkejä toteutuksista!

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä